• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter

أمثال شعبية من إيران (2)..ترجمة/ إسراء فؤاد



1- آدم نباید پایش را از گلیم خود درازتر کند
علی قد لحافك مد رجليك
2- از خرس مویی غنیمت است
اللي يجي منه أحسن منه .
3- از کیسه خلیفه میبخشد
بيبقشش من جيب غيره.
4- آمدم ثواب کنم کباب کنم .
أردت ان أفعل ثواب فصرت شواء.
5- کار امروز به فردا مینداز.
لا تؤجل عمل اليوم إلی الغد.
6- چراغ دروغ بی فروغ است.
مصباح الکذب لا ضياء له.
7- آب دریا از دهان سگ نجس نمی شود .
لن يتلوث ماء البحر بفم کلب .
8- آب رفته به جوی آمد
الفرج بعد الشدة .
9- آبروی کسی را بردن.
أذهَبَ ماء وجهه خجلاً .
10- زن بلاست ، اما الهی هیچ خانه ای بی بلا نباشد
المرأه بلاء, يا إلهی ليس هناك بيت يخلو من البلاء.
11- آب که آمد تیمم باطل است.
إذا حضر الماء بَطُل التيمم.
12- ميگم نره ميگن بدوش
نقول طور يقولوا احلبوه.
13- آب را گل آلود می کند که ماهی بگیرد .
يصطاد فی الميّه العكره.
14- آش نخورده دهان سوخته
کلنا ايه وشربنا عليه.
15- دیوار موش دارد , موش هم گوش دارد
الحيطان ليها ودان.

0 تعليقات:

Post a Comment

 

الأعداد السابقة

1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
13 14 15 16
       

محرر إيران خان

أنت الزائر رقم

Followers

Copyright 2010 إيران خان - All Rights Reserved.
Designed by Web2feel.com | Bloggerized by Lasantha - Premiumbloggertemplates.com | Affordable HTML Templates from Herotemplates.com.